Вікторина
«Землю красить сонце, а людину
- праця»
Дійові особи:
Ведучі,
учні
Мастаки, Умільці —
команди-суперники.
Журі
На сцені
Ведуча
Ми працю любимо,
Що в творчість перейшла.
І музику палку,
Що ніжно серце тисне,
У щастя людського
Два рівні є крила —
Троянди й виноград,
Красиве і корисне.
Ми працю любимо,
Що в творчість перейшла.
І музику палку,
Що ніжно серце тисне,
У щастя людського
Два рівні є крила —
Троянди й виноград,
Красиве і корисне.
Ведучий
Професій
безліч є цікавих,
Але свою вгадати як?
Щоб добре діло й добра слава?
І я собі міркую так:
Потрібно лікувать хвороби,
Водить у космос кораблі…
Та я із роду хліборобів,
І родовід мій од землі!
Але свою вгадати як?
Щоб добре діло й добра слава?
І я собі міркую так:
Потрібно лікувать хвороби,
Водить у космос кораблі…
Та я із роду хліборобів,
І родовід мій од землі!
Ведуча
Добрий день дорогі учні та гості. Ми раді
вас вітати на нашому святі – вікторині.
Ведучий
Сьогодні ми проведемо
змагання між двома командами. Покажемо
як любим працювати.
Ведуча
Перша команда « Мастаки»
(Команди з’являються на сцені)
Мастаки (разом)
Ми — хлоп’ята — мастаки,
Все, що треба зробимо!
Ведучий
Друга команда « Умільці»
Умільці (разом)
Вся дітвора у команді —
Умільці на всі руки.
Ведуча
Отже, починаємо. Наш перший
конкурс — інтелектуальний. Вам треба відгадати загадки й назвати професію.
Команди загадують один одному загадки. Починають « Мастаки»
У порю літню, в час осінній,
Навесні — гарячий час,
Косять, жнуть вони і сіють,
Орють лан у котрий раз!
(Хлібороб)
Дітвору він добре знає,
Її щедро пригощає,
Бо уміє готувати,
Ще й уміє подавати.
(Кухар)
Цей робітник
Доторкнувся хмарини!
Дім нам будує — не знає й
хвилини!
Рівно виводить він стіни в
будові,
Крани підйомні напоготові.
(Будівельник, Муляр)
Першим стрічає він сонце у
місті.
Двір наш і вулиця — глянь,
які чисті!
(Двірник)
Ведучий
Продовжують конкурс «
Умільці»
Твій одяг вийде — мов
картинка:
Все по тобі — рукав і
спинка.
Тож на примірці — так
годиться —
Стій рівно і не смій
крутиться.
(Швачка)
Є паличка в нього в руках
чарівна,
За мить сто машин зупиняє
вона!
Ось паличку ловко він вгору
підняв —
Одразу «Москвич» як укопаний
став.
(Міліціонер )
Хто розносить нам листи?
Телеграми і газети?
Ой, важка у нього ноша!
Діти, хто він? (Листоноша)
Це не одяг, а картинка:
Ось тобі рукав та спинка.
З ножицями молодець
Називається… (Кравець)
Ведуча (підбивши
результати попереднього конкурсу)
Оголошую наступний конкурс.
Кожна команда підготувала прислів’я та приказки про працю. Одна команда
говорить початок приказки, а команді суперника треба продовжити.
Мастаки (по черзі)
Землю сонце прикрашає, а
людину… (праця)
Маленька бджілка, але й та…
(працює)
Праця людину годує, а… (лінь
марнує)
Що посієш, те й… (пожнеш)
Умільці (по черзі)
Зробив діло —… (гуляй сміло)
Не одежа красить людину, а…
(добрі справи)
Сім раз відміряй, а… (один
раз відріж)
Тяжко тому жити, … (хто не
хоче робити)
Ведучий
Конкурс « Кому це потрібно»
Наступний конкурс. Я буду
називати речі, якими користуються спеціалісти. Вам треба сказати професію цього
спеціаліста.
1. Халат, ліки, термометр.
(Лікар)
2. Книги, зошити, ручки.
(Вчитель)
3. Продукти, ніж, каструля.
(Кухар)
4. Фарби, будівля. (Маляр)
5. Тканина, ґудзики,
приміряння. (Швачка)
Ведуча
Гра « Відгадай загадку»
Вам треба відгадати загадки
про інструменти та знаряддя праці.
Намалювати можна нею
Будинки, хмари і поля.
Зелену затишну алею,
Високі гори і моря.
Зачарувати можна нею —
Така вона чудова й гарна!
Ти знаєш, як зовуть цю фею?
Її зовуть, звичайно, …
(фарба)
Ось так кінь-волокінь.
Масло їсть і воду п’є.
Звідки оком не прикинь,
Видно, сила в нього є.
Ходить полем з краю в край,
Ріже чорний коровай.
(Трактор)
Теля рогате, на зуби багате,
Не їсть, не п’є, тільки
дерево жує.
(Пилка)
Два кінця, два кільця,
посередині цвях. (Ножиці)
Личенько рябе — що воно
таке? (Наперсток)
Скручена, зв’язана, на кілок
посаджена,
А по вулиці танцює.
(Мітла)
Я можу і вантаж підняти,
А можу й воду закривати.
(Кран)
Не спортсмен, не чоловік,
А на лижах цілий вік.
Землю риє, а не звір,
У труді цей богатир.
(Екскаватор)
Ведучий
Молодці, команди. Останній
тур нашого змагання.
Ведуча
я впевнена, що наші учні
люблять працювати. У нас немає Гриця?
Учні виконують українську народну пісню « Грицю, Грицю, до
роботи»
Грицю, Грицю, до роботи!
В Гриця порвані чоботи…
Грицю, Грицю, до телят!
В Гриця ніженьки болять…
Грицю, Грицю, молотити!
Гриць нездужає робити…
Грицю, Грицю, рубай дров!
Кахи-кахи! Нездоров…
Грицю, Грицю, роби хліб!
Кахи-кахи! Щось охрип…
Грицю, Грицю, іди їсти!
Ой, чекайте, де б тут сісти!
Конкурс «Допоможи матусі»
Дві дитини тримають довгу
мотузку, до якої прив’язані різні речі: котушка ниток, щітка, мочалка, яблуко,
цукерки, гребінець, наперсток. Представникам кожної команди зав’язують очі,
дають ножиці. Гравці повинні по черзі підійти до мотузки та зрізати по одній
речі. Перемагає та команда, у якої буде більше речей, які використовуються
матусями в роботі по дому.
Конкурс «Збери картоплю»
У руках у гравців мішечки.
Перед ними імпровізована грядка. За сигналом ведучого гравці «збирають врожай».
Хто збере більше, той і виграє.
Конкурс «Хто як їсть, той
так і працює»
Команди сідають до столу, їм
подають чай або молоко з пряниками. За командою діти починають їсти й пити.
Перемагає та команда, яка перша закінчить «бенкетувати».
Ведуча (Підводить підсумки
змагань).
Ми побачили, що ви вмієте
працювати, що кожен з вас уже гадав, а ким буду я? І всі ви знаєте. Що «зі ста
доріг — одна ваша»! І головне, щоб ви не помилились у виборі професії. А поки
ви ще учні, і ваша головна робота — це навчання.
Учень 2
Спитай у тата чи у мами,
Які професії у них?
Професій в світі є чимало,
Сповна їх вистачить на всіх.
Учень 3
Та є одна поміж професій,
Якої вчаться всі в житті,
Яка для кожного — найперша,
Якої вчитимешся й ти.
Учень 4
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи шахтар
—
Всі називають головною
Одну професію — школяр!
Учень 1
Бо всім відомо, що без
школи,
Без знань, що мусиш там
набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким з дитинства мрієш
буть!
Діти співають пісню
«Учитеся, брати мої» (українська народна пісня).
Учитеся, брати мої,
Думайте, читайте.
І чужому научайтесь,
Свого не цурайтесь.
І світ ясний, невечірній,
Новий засіяє…
Обніміться ж, брати мої,
Молю вас, благаю.
Учень 2
Зі ста доріг — одна моя…
Стежки чекають невідомі.
Та їх подужаю, бо я —
Господар у своєму домі!
Учні виконують пісню «Ми бажаємо вам добра»
«З
родини йде життя людини»
Мета: виховувати любов до найближчих і найрідніших
людей матері і батька, повагу до старших членів родини – бабусь і дідусів,
формувати чуйність, доброту, милосердя, почуття обов’язку перед батьками; зігрівати
своєю ласкою, шанувати.
Обладнання:
1.Вислови про рід :
«Людина без роду – як відірваний від дерева листочок».
«Кожен із нас має оте святе – родовідну пам’ять».
«Пам’ятаємо не тільки своїх дідуся і бабусю, а й їхніх дідусів і бабусь».
«Кожен із нас, як квіточка, як листочок, потрібний великому родовому
дереву».
2. Малюнок родинного дерева.
3. Вислови про сім’ю:
Де згода в сімействі, де мир і тишина, щасливі там люди, блаженна сторона.
Без сім’ї нема щастя на землі.
Рід, родина, народ – безсмертні.
4. Прислів’я :
Яке дерево, такі його квіти, які батьки, такі й діти..
Батьківський дім – школа для дітей.
5. Зал прикрашений вишитими рушниками, кольоровими кульками.
1-й учень
Добрий день, наші мами,
Добрий день татусі,
Добрий день, любі дідусі і бабусі,
І звичайно, гості всі.
2-й учень
Добрий день, люди добрі,
Що сидять в нашій господі,
Раді з святом вас-вітати,
Щастя і добра бажати.
У нас сьогодні в школі свято,
Гостей зібралося багато
А ну ж, на них ви подивіться —
І привітаймо їх у нас,
Що завітали в добрий час.
Ведуча :
Дорогі, діти, шановні гості!
Ми раді Вас вітати сьогодні у нашій світлиці на нашому родинному святі.
Мати, наша мати, як голубка сива,
Любові крильцями всіх нас прикривала.
Мати, наша мати, як сонечко ясне,
Цілий день нам світить і в нічку не гасне.
Мати, наша мати, як ангел із неба, -
Вдень і вночі знає, що дітям треба.
Ведуча :
Для кожної дитини родина, сім’я починається з мами, тата, а ще бабусі й
дідуся, які для них найближчі і їх дуже люблять.
1-й учень
Спасибі вам, рідні мами,
Що ви тут сьогодні із нами.
До вас наше перше слово —
Матусі, рідненькі, будьте здорові!
2-й учень
Щоб не сивіло в вас волосся,
Щоб не морщилось чоло,
Щоб вам, кохані рідні мами,
У всьому і завжди везло.
Звучить пісня «Мамина коса».
Сценка.
• -Матусю, а правда, що небо на
залізних стовпах тримається?
• -Так, донечко, правда.
• -А чому так багато зірок на небі?
• -Це коли людина на світ приходить,
Бог свічку запалює, і горить та свічка, поки людина не помре. А як помре,
свічка гасне, зірочка падає. Бачив?
• -Бачила, матусю, бачила...
Марусечко, а чому одні зірочки ясні, великі, а інші ледь видно?
• -Бо коли людина зла, заздрісна,
скупа, її свічка ледь-ледь тліє. А коли добра, любить людей, робить їм добро,
тоді свічечка такої людини світить ясно, і світло це далеко видно.
• -Матусю, я буду доброю. Я хочу, щоб
моя свічечка світила найясніше.
• -Старайся, моя донечко...
Пісня «Мамин вальс»
2-й ведучий
Безслідно в житті не
проходить нічого,
І те, що посієш,— до
часу зійде.
Якщо ти забувся до
батька дорогу,
То син твій до тебе її
не знайде.
Батько... Тато...
Суворий. Вимогливий. А
любов до дітей — стримана і врівноважена. Недарма кажуть, що дитину потрібно
любити так, щоб вона про це не знала. Саме такою є батьківська любов.
2-й учень
Батько розуму навчає,
Мати приголубить,
Ніхто мене так на
світі,
Як вони, не любить.
Дай же, Боже, щоб я
виріс,
В школі гарно вчився,
Щоб я батькові і неньці
Добре відплатився.
Виконується пісня
«Сину, сину, ангел мій»
4-й учень
Ми любим вас, кохані
тата,
Ми вам бажаєм
здоров'ячка багато.
Ми хочемо, щоб завжди
ви раділи,
І щоб в житті ніколи не
хворіли
Хлопчик :
Я навчаюся у тата
Молоток в руках тримати,
Скоро буду майструвати,
Бо навчаюся у тата.
Та ось пригадав, як
тато мій майстрував і при цьому приказував : “Що робить батько, те і його
дитятко”, або “Не навчив батько, то не навчить і дядько”.
Ведуча до дітей : Які
ви знаєте прислів’я про татусів ?
Діти :
- Яка хата, такий тин. Який
батько, такий син.
- Батько не той, хто
народив, а той, хто спорядив.
Смішинка 1
-Чому ми кажемо
“материнська мова ?”
-Бо мати більше
говорить, ніж батько.
Смішинка 2
-Не брудни скатертинку,
Івасю.
-Чому ?
-Бабуся прала її,
прасувала.
-Ну і що.
-Треба поважати чужу
працю.
-Але ж бабуся не чужа.
Смішинка 3
-Тато і я – сила! Разом
ми знаємо все.
-Скажи тоді, що важче –
літр води чи літр молока ?
-О, це одне з питань,
на які відповідає наш тато!
Пісня про тата.
Ведуча :
Сьогодні у нас зібрались
разом уся велика родина. А в житті родини, як відомо, буває всяке: і сміх, і
сльози, і любов.
Скрізь і завжди для
наших дітей найрідніші і наймиліші тато, мама, бабуся, дідусь.
Навіть уві сні згадують
милі рідні слова.
(Звучить колискова
пісня, діти засинають).
Репліки уві сні.
-Мамочко, де ти ?
-Мамусю, в мене
горлечко болить !
-Бабусю, накрий мене.
Мені холодно.
-Татку, мені страшно
без тебе.
-Дідусю, зірви мені
яблучко.
Дитина :
Прокиньтесь, вставайте
!
В дорогу вже час!
Чудові пригоди
Чекають на нас !
(Під музику діти
прокидаються, утворюють півколо, обличчям до глядачів).
Ведуча :
Знаю я слово, у цілому
світі
Краще й тепліше від
сонця і квітів.
Слово це пестить,
голубить і гріє,
В душу дитячу вселяє
надію.
Слово лягло в родинну
основу,
Стало початком рідної
мови.
Помандрувало від роду й
до роду,
І освітило людину й
природу.
Хай же це слово завжди
буде святом
Будемо маму свою
шанувати.
(Звучить пісня про
маму).
Ведуча :
Дітки, пригадайте, як
мама Вас називала ?
Діти :
-Киця, серденько, сонечко,
зайчику-побігайчику, пташечко, моя втіхо.
Ведуча :
А якими ви ніжними
словами називаєте маму ? (мамочко, мамо, матусю, ненько)
А яка ваша мама ?
-Моя мама гарна
-Моя мама чудово…
-Моя мама любить…
-Моя мама добра,
весела, ласкава.
-Моя мама ніжна.
( Малюнки дітей “Моя
матуся” )
Ведуча :
Ви дуже любите мам?
Краще і мудріше, ніж
народ, ще ніхто не сказав про маму. Ось послухайте прислів’я і самі в цьому
переконаєтесь :
-Матері ні купити, ні
заслужити.
-На сонці тепло, а біля
матері добре.
-Дитина плаче, а матері
боляче.
-У дитини заболить
пальчик, а в матері серце.
Ведуча :
У нас в гостях не
тільки мами й тата, але й найдорожчі нам бабусі і дідусі.
2-й ведучи й. Тільки
вслухайся: бабуся, бабусенька,
бабуня-солодуня!
Яке ніжне, красиве,
лагідне і пестливе слово! А ми — її внучатка, дівчатко чи хлоп'ятко. Бабуся —
невтомна бджілка. Заради онуків вона віддасть все, навіть останньою
краплиночкою води поділиться
.
Ведуча :
Бабусі та дідусі не
просто люблять своїх онуків. Вони їх леліють і голублять.
Учень :
Бабусю, дай ручки твої
поцілую,
За шийку тебе обійму,
І щічки поглажу.
Ти знаєш, бабусю,
Як дуже тебе я люблю !
Ведуча :
Бабусю не можна уявити
без казки. Як часто вечорами вона своїм онучаткам читає казки, співає пісні.
Недаремно про бабусь народ говорить :
- Бабусине слівце –
плідне зеренце.
-Там бабусині руки, де
онуки.
-Поки є бабуся, я
нічого не боюся.
2-й ведучий.
-Дідусь.це справжня енциклопедія. Незабутні
його розповіді, цікавинки надовго закарбовуються в пам'яті.
Дідусь... Ця людина в
нашому житті завжди викликає повагу.
Учениця : Любий, добрий
мій дідусю,
Я твоя онука,
Прибігаю я до тебе,
Як поради треба.
Я твої слова розважні
Пам’ятати буду.
Учень : У життя твою
науку
Понесу я всюди.
Хай тебе в твоїй опіці
Бог не опускає.
Хай тобі міцне здоров’я
Й силу посилає.
Ведуча :
Справді, на плечі
бабусь і дідусів лягає виховання онуків. Нерідко вони замінюють вам тата і
маму. Адже батьки за щоденними турботами не мають часу відповідати на всі
“чому?”.
Любі бабусі і дідусі,
спасибі вам за те, що ви допомогаєте виховувати своїх онуків.
Пісня «Дідусь мій і бабуся»
1 конкурс для мам «Угадай дитину по
руках»
Діти ( 6 – 7 учнів) стають у коло. Мамі зав’язують очі. Вона повинна по
руках впізнати свою дитину.
2 конкурс «Кольорові кульки»
Ваше завдання: сісти на кульку, щоб вона лопнула, дістати папір, на якому
записане завдання, і виконати його.
Заспівати куплет улюбленої пісні
Розказати улюблений анекдот
Назвати осінні квіти
Назвати українські страви на літеру «м»
Зробити комплімент сусіду праворуч від вас
3 Конкурс «Сімейний бюджет».
Викликаються дві родини, дається однакова кількість монет (по 1 та 2
копійки) у сумі 99 коп. Завдання: хто швидше порахує.
“Жменя сміху — всім на втіху”
***
Учитель сказав своїм учням, що ставитиме запитання. Хто відповість на перше
запитання, на друге відповідати не буде.
- Перше запитання : скільки волосин у пуделя ?
Один учень підняв руку і сказав :
- Двадцять сім тисяч чотириста дев'яносто сім.
- Звідки ти це знаєш ?
- Це вже друге запитання, на яке я відповідати не повинен.
***
Учителька питає учня :
- Послухай, Сергійку, якщо я скажу : "Я красива" - який це час ?
- Минулий, Валентино Василівно.
***
Урок історії в школі. Вчителька принесла статуетку Афродіти і питає у
класу:
- Що вам найбільше подобається в цій статуетці?
Один учень каже:- Фігура.
- Молодець, сідай, п'ять, а тобі Васічкін?
- Груди.
- Васічкін, вийди вон із класу! А тобі Вовочка?
- Виходжу, Марія Іванівна, виходжу.
***
КИМ БУТИ
- Ким би ти хотів стати, коли виростеш?
- Учителем і малярем.
- Чому?
- Бо учитель має канікули влітку, а маляр - взимку* * *
***
Іде заняття в школі. Вчитель:
- Хто вважає себе дурнем, підведіться.
Через декілька хвилин підводиться Вовочка.
- Ти що, вважаєш себе дурнем?
- Hі, але негарно, коли ви один стоїте…
Доброго дня, шановні батьки та рідні! Я дуже рада, що ми всі тут зібралися
на святі «З родини йде життя людини». В Україні говорять: «Без сім’ї немає
щастя на землі». Саме в сім’ї дитина робить свої найперші кроки, звідси вона
виходить у широкий світ, навчається любові і добра, тут вчиться шанувати свій
рід, свою землю, берегти пам’ять свого роду.
Родина – це не тільки родичі, це друзі, наш клас, школа й увесь народ.
Батьки – це найцінніше, що є в кожної дитини.
Учитель
Нехай всі родини, як
пишний вінок,
Щастям барвистим будуть
багаті.
Бабусю шануймо і
дідуся,
Матусю любімо і
тата,
Нехай родина дружна уся
Буде на радість завжди
багата!
Хай тішаться внуками
бабуся і дід,
Хай тато і мама радіють
дитині
Хай буде, як дуб,
могутній наш рід!
Хай злагода й мир
запанують в родині!
Звучить пісня "Многая літа"
Немає коментарів:
Дописати коментар